litterära hösttips

Looking for Alaska av John Green. Toppenbra bok. Handlar om Pudge som går på en internatskola och blir kär i en tjej. Låter väldigt basic, är väldigt bra. Strök under typ triljarder meningar medan jag läste, och eftersom jag har erkänt bra smak när det gäller böcker (eh) så innebär detta att Looking for Alaska är en erkänt bra bok. Punkt.
Tjuvarnas stad av David Benioff. Det givna svaret när folk frågar mig vad min favoritbok är. Inte för att det händer särskilt ofta, men det är alltid lika trevligt att berätta om boken i vilken man finner Kolja och äggen och kriget och Ryssland. Tycker om den här boken helt brutalt mycket. Ungefär lika mycket som jag grät när jag läste de sista trettio sidorna. Bam.
Vindens skugga av Carlos Ruiz Zafón. Den här boken, som är den senaste jag har läst ut, utspelar sig i Barcelona under 1900-talets första hälft. Huvudpersonen heter Daniel och han gillar böcker och Clara Barceló. Fast det är inte det boken handlar om egentligen – mest trycksvärta har tillägnats mysteriet kring Julian Carax, författaren till Daniels favoritbok, Vindens skugga. Olidligt spännande och förvånansvärt bra. 

Kommentarer:

Postat av Johanna

"And I thought that if people were rain, I was a drizzle and she was a hurricane"

Så himla bra, så synd att den hamnar i skuggan av The fault in our stars (som också är jättejättebra men alltså Looking for Alaska <3)

Postat av ♫♪ sandra

åh vindens skugga är så bra! du borde läsa tvåan också :)

Postat av Ida Gustafsson Photography

åååh, looking for alaska är så hiimla bra! måste nog minsann ta och titta upp de andra böckerna eftersom du verkar ha extremt bra smak hehe

Postat av Louise

Bra tips!

Postat av Nea

Läste klart The Fault in our Stars av John Green igår och funderade på om jag skulle ta Looking for Alaska härnäst, fick det precis bekräftat eftersom det nu är en erkänt bra bok, tack! :)

Postat av

Jamen du, om du ändå är inne på den fantastiske John Green så måste jag ju slå ett slag för typ... ALLA hans böcker.

Självklart, The Fault in Our Stars som kan varit den vackraste boken jag någonsin läst, grät som en dåre men det var det värt. Den är ju, utan tvekan, den mest populära men jag anser att det är välförtjänt, ack så bra. Så om du inte satt tänderna i den än, så anser jag att fröken borde göra detta omedelbart.

Och så Paper Towns. Oj oj oj. Den är så fruktansvärt fin. Och An Abundance of Katherines. Samma där. Bara läs allt han skrivit, för den mannen är magisk vill jag be att få tala om. Nu kanske du redan visste detta, men här fick du dig i så fall en liten påminnelse.






KOMMENTERA:

• om jag pga bristande livslust inte orkar svara på kommentarer som "FIN BILD" "FINA BILDER" "FINASTE BILDERNA"
så keep in mind att jag är oändligt tacksam ändå.
• tack men nej tack till reklam och frågor om s.k. bloglovin'-byten
Follow on Bloglovin


namn:


plats i cyberrymden:


mail:


ord: