tomat- och mozzarellatoast med svamp

för ett tag sedan frågade någon om jag inte kunde dela med mig av lite nice vegetariska recept eftersom det är så lätt att bara göra samma sak /ingenting hela tiden, och SJÄLVKLART kan jag det! här presenteras således världens enklaste och godaste (matbloggsvokabuläret är på topp) maträtt, skapad och lagad för första gången förra typ tisdagen. tippar att den passar bäst som lunch men det är självklart upp till var och en att själv avgöra. 
 
1) Se till att ditt kylskåp/skafferi/matförråd innehåller följande:
   • Tomater                              • Mozzarella
   • Färsk basilika                      • Vitlök
   • Smör                                   • Vitpeppar & salt
   • Grön pesto                          • Champinjoner
   • Gott bröd                            • Bakplåtspapper
 
2) Sätt på ugnen på typ 170°C (gärna lite grill också)
3) Fräs champinjonerna och 1-2 hackade vitlöksklyftor i smör + vitpeppar + salt på medelhög värme, tills vätskan har lämnat svampen och sedan
    försvunnit in igen
4) Hacka tomater, basilika och mozzarella. Blanda samman med så mycket pesto du finner lämpligt, jag körde ungefär en tredjedels burk.
5) Fördela blandningen på det skivade brödet, placera på en bakplåtspapperstäckt (fint ord) ugnsplåt
6) Grilla i ugnen i 15 minuter, använd tiden för att uppskatta mina photoshopskills – en svävande plåt liksom!?
7) Servera (ÄT) tsm med svampen! Voila! 
 
Idag har jag åkt tunnelbana, träffat professionellt folk, volontärfotat, lyssnat på MGMT och Eels, desperat letat efter mina solglasögon, gett upp hoppet om att hitta mina solglasögon, hittat mina solglasögon, lett mot vinden som får mig att sakna Gbg, ätit glass, druckit kaffe, tittat på molnen, släppt taget, hållit fast. Njut av helgen nu, vänner.

Kommentarer:

Postat av Johanna

men gerej va gott

Postat av

Om du skulle ut på en picknick och äta vegetariskt (helst veganskt), vad skulle du göra då? Hade varit jättesnällt med lite tips!

Svar: satsa pastasallad! m röra på stekt vitlök, gul lök, zucchini, färsk basilika, tärnade tomater, citron och oliver! blir väldans gott. Annars linssallad m ugnsrostad aubergine och färsk persilja, paprika, rödlök och citronvinegrett! + toppa med rostade mandlar
bjorsne.blogg.se

Postat av anna

Ska lätt prova det där i veckan, ser så himla gott ut!






KOMMENTERA:

• om jag pga bristande livslust inte orkar svara på kommentarer som "FIN BILD" "FINA BILDER" "FINASTE BILDERNA"
så keep in mind att jag är oändligt tacksam ändå.
• tack men nej tack till reklam och frågor om s.k. bloglovin'-byten
Follow on Bloglovin


namn:


plats i cyberrymden:


mail:


ord: