middag med maja och mange

tar kort på lök och undrar vart mitt liv är på väg + tänker dela med mig av fancy recept: pappas kräftpasta! går på typ 15 min och smakar gott, alla kriterier uppfyllda.
 
1) Fräs 1 stor gul lök och 3 vitlöksklyftor i olivolja så att de INTE BLIR MJUKA MEN ÄNDÅ ÄR FRÄSTA. fin balans.
2) Tillsätt 3 dl matlagningsgrädde, 1/2 röd paprika (strimlad), lite hackat citrongräs, 1 tsk sambal oelek, 2 tsk buljongpulver (lantbuljong m. smak av citrongräs och chili), 1 pressad vitlöksklyfta + eventuellt lite redning i form av vetemjöl
3) Låt sjuda i valfri mängd tid (5-10min)
4) Addera kräftstjärtar (sådana som är inlagda i dillspad) och smaka av med salt & peppar
5) Häll i lite halverade körsbärstomater, typ 10-15 st. gott.
6) bra att ha pasta till också
 
bon appetit
 

Kommentarer:

Postat av Johanna

alltså åh vad gött det låter!!






KOMMENTERA:

• om jag pga bristande livslust inte orkar svara på kommentarer som "FIN BILD" "FINA BILDER" "FINASTE BILDERNA"
så keep in mind att jag är oändligt tacksam ändå.
• tack men nej tack till reklam och frågor om s.k. bloglovin'-byten
Follow on Bloglovin


namn:


plats i cyberrymden:


mail:


ord: