köpenhamn (dag två, del ett)

Klockan ringde alldeles för tidigt på tisdagen.
En dag som inleddes med införskaffning av Jojo-kort (Skånes motsvarighet till dåtidens hundrakort ungefär) och studerande av tidtabeller.
Taggen var befintlig, trots den tidiga timman – som kanske inte var så tidig, trots allt.
För klockan var ju knappt tolv när vi åter satte fötterna på dansk mark.
Vi gick längs Vesterbrogade, förbi ett hostel vi inte bodde på och in i en marrockansk inredningsbutik jag gärna hade flyttat in i.
På nummer 98 låg en jättemysig secondhandaffär, och där fyndade jag ett par låga Docs för 260 danska riksdaler.
Vi åt wienerbröd till lunch, och fortsatte sedan till en av Röda Korset-butikerna. Där fanns en klänning av godispåsar, som vi efter mycket om och men (typ) avstod från att köpa.
Våra ännu ganska glada fötter bar oss norrut, förbi antikvitetsaffärer och bagelbutiker.
Till slut hamnade vi här, på en gata vars namn jag inte minns.
Där fanns en till mysig affär.
Som visserligen inte innehöll något värt att spara, och därmed förutsatte att vi kunde gå vidare med alla våra mynt i behåll.
Här gick vi förbi.
Och här.
Allt för att, med hjälp av Emmas turistkarta från nittifyra, ta oss till Christiania.

Kommentarer:

Postat av Mirjam

såååå otroligt fina bilder!

Svar: tack så väldans mycket c:
bjorsne.blogg.se






KOMMENTERA:

• om jag pga bristande livslust inte orkar svara på kommentarer som "FIN BILD" "FINA BILDER" "FINASTE BILDERNA"
så keep in mind att jag är oändligt tacksam ändå.
• tack men nej tack till reklam och frågor om s.k. bloglovin'-byten
Follow on Bloglovin


namn:


plats i cyberrymden:


mail:


ord: